Podr. s. 128.
1. Przedstawienie sytuacji ukazanej w rozdziale.
2. Wyjaśnienie, na czym polega proces zlagrowania i czy są jakieś sytuacje, które pokazują, że jednak Tadek lub inni bohaterowie nie ulegli całkowitemu zlagrowaniu.
3. Wskazanie we fragmencie przykładu techniki behawioralnej i opis językowych sposobów funkcjonowania tej techniki.
4. Wskazanie przykładu reifikacji i opis językowych sposobów funkcjonowania tego procesu.
5. Zaproponowanie tytułu do rozdziału i argumentacja.
L117 (11 III 2020): Skąd zło? Pytania o przyczyny wojny.
Podr. s. 132.
L118 (25 III 2020): Podsumowanie twórczości Tadeusza Borowskiego.
Podr. s. 137.
L119 (25 III 2020): Czy nam postawią [...] nad grobem krzyż? Głos pokolenia wojennego.
Krzysztof Kamil Baczyński, Pokolenie (s. 169)
Zapiski w pliku 002.
L120 (26 III 2020): Analiza i interpretacja wiersza Pokolenie K. K. Baczyńskiego
Podr. s. 169.
L121 (26 III 2020): Katastrofizm w poezji wojennej (Krzysztof Kamil Baczyński, Ten czas.
Podr. s. 174.
L122 (30 III 2020): Miłość w cieniu apokalipsy (Krzysztof Kamil Baczyński, Biała magia).
Podr. s. 179.
L123 (30 III 2020): Interpretacja porównawcza wiersza Elegia o...[chłopcu polskim Krzysztofa Kamila Baczyńskiego i utworu Lament świętokrzyski.
Podr. Ptdz, s. 173.
P.d. Zad. 1-4 wszyscy; zad. 5. rozsz.
L124 (1 IV 2020): Poezja Krzysztofa Kamila Baczyńskiego - podsumowanie.
Analiza wpisów w pliku 002.
L125 (1 IV 2020): Interpretacja wierszy miłosnych K. K. Baczyńskiego na tle liryki romantycznej i młodopolskiej.
Podr. s. 182.
L126 (2 IV 2020): Długi szereg nędzarzy… . Świadectwo rzeczywistości łagrowej w utworze Inny świat Gustawa Herlinga-Grudzińskiego
Podr. s. 199.
L127 (2 IV 2020): Nigdy już nie będę dla nich pracował… Heroizm w Innym świecie Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
Podr. s. 205.
P.d. zad. 1-6, s. 208-209.
L128 (6 IV 2020): Czy człowieczeństwo można ocalić w każdych warunkach? Inny świat oraz inne teksty kultury.
L129 (6 IV 2020): Analiza arkusza matury próbnej (operacje na tekście).
Omówiono tekst nr 1.
L130 (8 IV 2020): Interpretacja wiersza Tamaryszek Zbigniewa Herberta.
Dokończenie analizy części testowej (tekst nr 2).
Praca w pliku 005.
L131 (8 IV 2020): Motywy poprzez epoki (całościowe powtórzenie materiału).
Należy omówić wskazany motyw na przykładzie co najmniej jednego tekstu literackiego związanego z epoką. Epok jest 10.
Przy jednej epoce, dla której motyw jest charakterystyczny i jest z nią szczególnie związany - należy opracować trzy teksty literackie.
Do tego trzeba dorzucić przy wybranych trzech epokach trzy teksty kultury inne niż literackie i je zinterpretować.
W przypadku braku obecności motywu w danej epoce, należy się skonsultować z nauczycielem.
Motyw cierpienia.
Motyw miłości.
Motyw śmierci.
Motyw przyrody.
Motyw ojczyzny.
Motyw rodziny.
Motyw Boga.
Motyw wroga.
Motyw przyjaźni.
Motyw przedmiotu.
Motyw zła.
Motyw artysty.
P.d. Krall, s. 151 - zapoznać się z fr.
L132 (15 IV 2020): Wnioski z analizy matury próbnej CKE (rozprawka).
L133 (15 IV 2020): Wnioski z analizy matury próbnej CKE (interpretacja wiersza).
L134 (16 IV 2020): Interpretacja porównawcza (wnioski z analizy matury próbnej CKE).
L135 (16 IV 2020): Wypowiedź argumentacyjna (wnioski z analizy matury próbnej CKE).
L136 (20 IV 2020): Rozbijanie starych form… . Obraz ponowoczesnego społeczeństwa w Tangu Sławomira Mrożka.
Podr. NZTZC s. 280.
1. Przemiany obyczajowe w Europie począwszy od lat 60. (rewolucja seksualna - odrzucenie tradycyjnej moralności wynikającej z zasad chrześcijańskich, które zakazywały seksu przedmałżeńskiego, nie akceptowały wolnych związków; eksponowana wartość to wolność osobista, której konsekwencją była swoboda obyczajowa i laicyzacja życia).
2. Co wpłynęło na powstanie dramatu Mrożka Tango?
a) z pewnością echa rewolucji obyczajowej w Europie,
b) ale też sytuacja polityczna w Polsce - styl sprawowania władzy przez ekipę Władysława Gomułki - tzw. dyktatura ciemniaków (termin Stefana Kisielewskiego, publicysty "Tygodnika Powszechnego".
3. Interpretacja didaskaliów do aktu I (tekst s. 23; podr. NZTZC s. 284, zad. 1.) - objaśnianie scensu scenografii jako alegorii sytuacji społecznej; wskazywanie elementów tradycji i nowoczesności).
- bałagan, rozmemłanie, pomieszanie staroświeckości z pseudonowoczesnością;
- staroświecki wózek dziecięcy, zakurzona suknia ślubna ciotki, a jednocześnie trampki, ... .
4. Praca z fr. spektaklu teatralnego.
Fr. spektaklu teatralnego w reż. J. Jarockiego
Zad. 1. Opisz formułę teatru zaproponowaną w spektaklu (sposób obecności widzów, układ sceny, ...) - jaki to ma wpływ na odbiór sztuki i jej interpretację?
Zad. 2. Czego dowiadujemy się o relacjach panujących w rodzinie Artura? Kto jest kim i jaką rolę odgrywa w rodzinie?
Zad. 3. Jaką rolę odgrywają przedmioty pojawiające się w dramacie Mrożka i obecne również w analizowanym fr. spektaklu? >br> L137 (20 IV 2020): Nam już nie formy trzeba, ale żywej idei… . Dramat różnych racji ideowych (Tango Sławomira Mrożka).
L138 (22 IV 2020): Tylko władza da się stworzyć z niczego…. Tango jako parabola polityczna.
Fr. spektaklu w reż. Macieja Englerta
Fr. od 1h 35' do końca (ok. 10'). Plik ... .
L139 (22 IV 2020): Projekcja spektaklu Tango w reż. Macieja Englerta.
L140 (23 IV 2020): Motywy poprzez epoki (analiza prac w plikach na Dysku Google).
L141 (23 IV 2020): Podsumowanie pracy w całym cyklu.