L1 (3 IX 2019): Lekcja organizacyjna (wybór samorządu, plan pracy, sprawy różne).
Nowy projekt wychowawczy: "Rozpoznajemy problemy wychowawcze warte zainteresowanie".
Wychowawca proponuje zestaw tematów, odbywa się losowanie ucznia, który wybiera temat do przygotowania na kolejną lekcję.
Formy prezentacji do wyboru: Power Point, bristol, ... . Do zdobycia 10 pkt.
L2 (10 IX 2019): Planowanie swojej przyszłości - co mogę zrobić dziś, aby miało to korzystny wpływ na moje życie.
L3 (17 IX 2019): Wybór przedmiotów maturalnych - wybór ważny i decydujący o przyszłości.
L4 (24 IX 2019): Znaczenie TIK we współczesnym świecie.
L5 (1 X 2019): Przestrzeń cyfrowa: jej mocne strony i zagrożenia.
L6 (8 X 2019): Zagrożenia związane ze stosowaniem papierosów elektronicznych.
Film
L7 (15 X 2019): O roli edukacji w rozwijającym się świecie.
L8 (22 X 2019): Bogactwo kulturalne naszej okolicy - miejsca szczególnie ważne (od Torunia, poprzez Płock, po Opinogórę i
Gołotczyznę).
LL9 (29 X 2019): Jednostka a zbiorowość - wzajemne oddziaływanie w różnych sytuacjach społecznych.
1. Analiza scen filmowych (np. motyw wypędzenia Jagny ze wsi).
2. Pytania, jakie nasuwa analiza scen:
- które jednostki są zazwyczaj wyrzucane poza krąg i atakowane?
- kiedy następuje moment kryzysowy i gromada podejmuje decyzję o pozbyciu się jednostki?
- kogo statystycznie częściej pozbywa się zbiorowość: kobiet czy mężczyzn?
- w jakiej mierze można usprawiedliwić działanie gromady, a w jakim stopniu takie usprawiedliwienie nie jest możliwe?
3. Wnioski z analizy wybranych scen:
- wiele z tych mechanizmów dotyczy obecnie mniejszych zbiorowości, gdzie również można odnaleźć te same mechanizmy (odrzucony zostaje
ten, kto z jakiegoś powodu naraża się zbiorowości, jest indywidualistą, jest inny, zagraża swoim postępowaniem wpływowej grupie, nie ma
obrońców),
- zwraca uwagę fakt, że nikt nie oskarża mężczyzn, z którymi wiązała się Jagna, natomiast ofiarą tej sytuacji jest tylko kobieta.
L10 (5 XI 2019): Bezpieczeństwo na drogach.
1. Ankieta.
2. Dyskusja.
3. Wnioski.
L11 (12 XI 2019): Hate over (wobec mowy nienawiści).
L12 (26 XI 2019): Jakie znaczenie mają polskie mity narodowe?.
L13 (3 XII 2019): Co dalej? Warszawska Mapa Akademicka 2020/2021.
Zastępstwo (3 XII 2019): Analiza bieżących spraw wychowawczych (oceny, frekwencja, ...).
L14 (10 XII 2019): Co dziś można zrobić dla swojej przyszłości? Moje zainteresowania i moja wizja zawodu (reklama).
L15 (21 XII 2019): Wigilia w polskiej tradycji.
L16 (7 I 2020): Talent a praca, pasja a zapotrzebowanie rynku (analiza list zawodów preferowanych).
L17 (21 I 2020): Podsumowanie pierwszego semestru - wnioski do dalszej pracy.
L18 (28 II 2020): Akcje charytatywne i wolontariackie oraz ich znaczenie w różnych kontekstach.
L19 (4 II 2020): Jak segregować śmieci?
L20 (25 II 2020): Jaki wpływ może mieć planowanie na skuteczność naszych działań?
L21 (3 III 2020): Sylwetka mjr. Henryka Dobrzańskiego "Hubala" - patrona szkoły.
Praca w małych grupach:
Znajdźcie w zasobach internetowych źródła, które potwierdzą tezę, że postać majora Dobrzańskiego ciągle intyguje i budzi emocje.
Zapiszcie nazwę strony, tytuł tekstu i autora wypowiedzi. Zanotujcie również krótkie fragmenty, które zobrazują powyższą tezę.
L22 (10 III 2020): Informacja Głównego Inspektora Sanitarnego w związku z potencjalnym ryzykiem zakażenia koronawirusem.
L23 (26 III 2020): Rozmowy indywidualne z uczniami w kontekście aktualnej sytuacji epidemiologicznej.
1. Co was niepokoi?
2. Jak gospodarujecie czasem?
3. Co z motywacją do rozwoju osobistego?
Nie musicie głośno odpowiadać na te pytania. Zastanówcie się nad nimi i odpowiedzcie sobie.
Jak według was powinna wyglądać tegoroczna matura?
-->