Klasa pierwsza liceum godzina z wychowawcą

L01 (8 IX 2020): Sprawy organizacyjne, wybór samorządu klasowego, dokumenty szkolne.

1. Zgromadzenie brakujących danych do Librusa.
2. Czy klasa jest gotowa do wyboru samorządu? Czy znacie się już na tyle, aby wybór nie był przypadkowy? Jeśli są wątpliwości, to czekamy jeszcze tydzień.
3. Kwestie ubezpieczenia.
4. Dokumenty regulujące pracę szkoły - informacje ogólne, wskazanie dostępu na stronie szkoły.


L16 ( I 2021): Podsumowanie pierwszego semestru - wnioski do dalszej pracy.

L17 (2 II 2021): Jaki wpływ może mieć planowanie na skuteczność naszych działań?.

1. Wnioski po I semestrze (dane: średnia klasy, frekwencja, ...).
2. Ankieta w formularzu Google dotycząca planowania: formularz 07-planowanie.
3. Wnioski z ankiety i wypowiedzi uczniów.
4. Zebranie z rodzicami - pomoc rodzicom w obsłudze Teamsa.

L18 (9 II 2021): Co dziś można zrobić dla swojej przyszłości? Moje zainteresowania i moja wizja zawodu (reklama).

UWAGA! KONKURS!

„Polskie serce pękło. Katyń 1940”.

1. Wnioski po zebraniu z rodzicami.
2. Mój planowany zawód - formularz 08-mój-zawód.
3. Ważne informacje z zasobów internetowych:
a) zawody-przyszłości-najbardziej-poszukiwane
b) najlepiej-płatne-zawody-w-Polsce

L19 (16 II 2021): Zwierzęta czują - lekcja wspierająca działania Stowarzyszenia Psijazna Dłoń.

1. Frekwencja za styczeń.
2. Dokończenie tematu poprzedniej lekcji - zawody przyszłości.
3. Realizacja tematu.

L20 (23 II 2021): Zasady organizacji i przebiegu debaty oksfordzkiej.

1. Zasady debaty oksfordzkiej.
2. Przykładowa debata oksfordzka.

L21 (9 III 2021): Reagowanie na słowa dyskryminujące.

L22 (16 III 2021): Lekcja prowadzona przez pedagoga szkolnego (profilaktyka zdrowia).

L23 (23 III 2021): Znaczenie pracy samodzielnej w nauczaniu zdalnym - czyli: jak nie zrobić sobie krzywdy edukacyjnej.

L24 (30 III 2021): Najpierw wirtualna, a potem realna podróż po bliższych i dalszych rejonach Mazowsza.

Materiały o Mazowszu:
W MIEŚCIE NAD PŁONKĄ (7').
POCZTÓWKI Z REGIONÓW - MAZOWSZE (5').
KRÓTKI FILM O MAZOWSZU (7').
Formularz 09-mazowsze-podróż-wirtualna.

L25 (13 IV 2021): Co bardziej motywuje do pracy: kara czy nagroda?

Formularz 10-motywacja-kara-nagroda.

Kadr z filmu Mania wielkości (podr. 1.2, s. 53) oraz fotografia maklerów na giełdzie w Londynie (podr. 1.2, s. 54).

L26 (20 IV 2021): Wokół konkursu Jestem z Mazowsza.

L27 (27 IV 2021): Technologiczny savoir-vivre.

technologiczny savoir-vivre - film

L28 (11 V 2021): Stać przy przyjacielu czy przy prawdzie? Spór lojalności z uczciwością.

Formularz: przyjaciel czy prawda

L29 (18 V 2021): Informacje i wytyczne dotyczące nauczania hybrydowego i powrotu do nauczania stacjonarnego.

L30 (25 V 2021): Jak sobie radzić w sytuacjach stresowych?

1. Jakie sytuacje są dla mnie najbardziej stresujące? Zapisujemy na kartce.
2. Przy każdej sytuacji zaznaczamy, czy odczucie stresu jest krótkotrwałe (k), średnio (ś), długotrwałe (d).
3. Jak dane z punktu 2. wpływają na nasze zdrowie, funkcjonowanie, reakcje i postawy?



POWRÓT - PANEL LEKCYJNY 2020/2021