Koncepcje narodowo-wyzwoleńcze romantyzmu

Która z koncepcji poświęcenia dla ojczyzny jest bardziej realistyczna i warta wprowadzenia w czyn?

     

Celem lekcji jest rozumienie pozytywów i negatywów koncepcji narodowo-wyzwoleńczych romantyzmu

Zadanie edukacyjne

Pracując w grupach przeanalizujcie romantyczne koncepcje poświęcenia dla ojczyzny i oceńcie, która z nich jest bardziej realistyczna i warta wprowadzenia w czyn. Uwzględnijcie III część Dziadów oraz Pana Tadeusza Adama Mickiewicza, a także Kordiana Juliusza Słowackiego oraz ewentualnie inne utwory związane z zagadnieniem. Przedstawcie zagadnienie w ciekawej formie (np. dyskusji w grupie, prezentacji itp.).

Kryteria sukcesu:
1. Potrafię omówić co najmniej trzy romantyczne koncepcje poświęcenia dla ojczyzny.
2. Dokonuję wyboru koncepcji najbardziej realistycznej i wartej wprowadzenia w czyn oraz potrafię swój wybór umotywować.
3. Zabieram głos w dyskusji i potrafię przekonać rozmówców do swoich argumentów.
lub
4. Komentuję materiał graficzny i odpowiadam na pytania odbiorców.



Powrót na stronę główną SCENARIUSZE LEKCJI