Eric Ries Metoda Lean Startup

Książka przeznaczona jest dla tych, którym zależy na szybkim i skutecznym wdrożeniu pomysłu biznesowego. Ma się to odbywać nie poprzez długi proces przygotowań teoretycznych i doskonalenia strategii przygotowujących do wejścia na rynek, ale poprzez szybkie wejście na rynek i obserwowanie zachowań klientów.

Narzędzia zaproponowane przez Riesa mają rzeczywiście innowacyjny charakter, aczkolwiek tego rodzaju strategie nie są niczym nowym. Stosowała je już firma Toyota.

Ciekawy jest również fakt, że metoda Lean Startup dotyczy nie tylko tytułowych startupów oraz firm, ale pojawia się również w przestrzeni polityki wewnętrznej (np. w działaniach rządu USA za czasów prezydentury Obamy - program wspierania obywateli narażonych na negatywne skutki działania podmiotów udzielających kredytów).

Jednym z podstawowych pojęć strategii Lean Startup jest " minimalnie satysfakcjonujący produkt".