Losy Kostylewa - scenariusz lekcji w oparciu o fr. Ręka w ogniu (Inny świat Gustawa Herlinga-Grudzińskiego)
Struktura lekcji:1. Celem lekcji jest rekonstrukcja losów Kostylewa. Uczniowie odpowiadają na pytania z podpunktów lub rozwijają wskazane zagadnienie.
Historia Kostylewa (fr. do wydania: Wydawnictwo Literackie, Kraków 2000):
a) co sobie uświadomił po dwóch latach wiary? (s. 124);
b) dlaczego został porównany do gruźlika?;
c) jego rodzina i wychowanie (s. 126);
d) uczeń Szkoły Morskiej we Władywostoku;
e) prywatna wypożyczalnia we Władywostoku i literatura francuska (s. 127);
f) atmosfera świata ukazanego w literaturze francuskiej (s. 128);
g) zmartwychwstanie (s. 129);
h) rok 1937, Wielka Czystka, aresztowanie Kostylewa i brutalne przesłuchanie (s. 130);
i) na czym polega teoria prawa sowieckiego? (s. 131);
j) ciąg dalszy brutalnych przesłuchań (s. 132-133);
k) zarzut próby obalenia ustroju Związku Radzieckiego (s. 134);
l) styczeń 1939, wyrok 10 lat, obóz kargopolski (s. 136).
Powrót na stronę GUSTAW HERLING-GRUDZIŃSKI